Týdeník Euro přinesl rozhovor s Karlem Kadlecem, který se z kariérního manažera vypracoval na největšího tuzemského prodejce luxusních automobilových značek. Jeho Cartec Group holding je největším prodejcem vozidel BMW v Česku, k tomu za posledních devět let dovezl stovky limuzín Rolls-Royce a zkouší štěstí i s Aston Martinem. Jaké jsou jeho další plány?
Před třiadvaceti lety bychom značku CarTec Group na automobilovém trhu marně hledali, vy jste byl podle dostupných informací profesionálním manažerem v polostátní těžařské korporaci. Jak jste se dostal k podnikání s auty?
Koncem devadesátých letech jsem zastupoval zájmy investora jako místopředseda představenstva ostravského podniku OKD, v roce 1998 jsem se podílel na jeho prodeji do rukou skupiny podnikatelů kolem Antonína Koláčka a Petra Otavy. Při získávání majority jsem si nějaké peníze vydělal. V 39 letech jsem tak začal uvažovat o odchodu do důchodu. Vydržel jsem to nic nedělání přesně pět měsíců. Začal jsem dělat různé věci, dnes by se použil výraz startupy. Internetový prodej ojetých vozů, bezobalová distribuce směsí do ostřikovačů vozidel. Nic z toho jsem nedokončil. V roce 2002 jsem se chytil nápadu mého známého, že v Ostravě chybí zastoupení značky BMW. V té době obývaly moji garáž tři mercedesy, jedním z nich jsem vyrazil do Prahy k tehdejšímu importérovi vozů BMW, žádat o zastoupení v Ostravě. O rok později jsme získali licenci a otevřeli na části nedostavěného místního autobusového nádraží první lokání dealerství značky s názvem CarTec Group, dnes CarTec Ostrava.
Jaké byly podnikatelské začátky a jak se CarTec vypracoval na jednoho z největších prodejců luxusních aut v Česku?
První půlrok jsme prodali čtyřicet aut, v dalším celém roce jich bylo osmdesát a počty postupně rostly. Loni to bylo 1606 nových automobilů BMW, přes tisícovku ojetých vozů BMW pod značkou Premium Selection a k tomu 433 nových motocyklů stejné značky. Cesta k tomuto číslu vedla přes postupné rozšiřování byznysu nejen v Ostravě, ale i v dalších městech. V roce 2009 jsme, společně s mým kamarádem, bývalým majitelem podniku ETA Hlinsko, otevřeli zastoupení značky BMW v Liberci. V roce 2012 přibyla Praha, o rok později Olomouc. Rozšířil jsem také Ostravu o druhý showroom pro prodej vozidel pod značkou Premium Selection společně s největší moto salónem BMW ve střední a východní Evropě. V roce 2016 jsme vstoupili na trh se značkou Rolls-Royce, od roku 2020 máme taky servisní bod BMW a MINI v Brně a loni jsme do portfolia přidali další britskou ikonu – značku Aston Martin.
Cestou k vám jsem si prohlédl pražský areál, má velikost malé továrny. Jak se vám podařilo získat tolik pozemků v lukrativní části Strašnic?
K původnímu menšímu objektu jsme postupně přikoupili nemovitosti v okolí, zcelili jsme v průběhu deseti let celkem 2,5 hektaru pozemků. Z části šlo o výkupy od restituentů zdejších továrních budov.
Jaký je současný ranking CarTecu mezi českým dealery BMW?
Jsme největším prodejcem značky, loni jsme umístili na trh 33 procent všech Bavoráků a k tomu stejné procento motocyklů značky BMW Motorrad. Za námi pak jsou další tři společnosti, Renocar, Invelt a Auto-Wallis. My jsme jako jediní v Česku splnili tovární prodejní plán. Je nám nesmírnou ctí, že nám jako klient důvěřuje i prezident České republiky pan Petr Pavel.
Jaké bude pokračování příběhu zvaného CarTec? Celý rozhovor v aktuálním týdeníku Euro!