St. Zář 3rd, 2025
Spread the love

Letní scéna Voděrádky byla 3. září svědkem národní premiéry vozu BYDSEAL 6 DM-i, který míří do segmentu rodinných sedanů a kombi. Na novináře čekalo oficiální odhalení novinky, seznámení s technologií Super Hybrid DM-i a možnost testovacích jízd.

Díky pohodlné a prostorné kabině vybavené inovativními technologiemi značky BYD a velkému dojezdu na čistě elektrický pohon a kombinovanému dojezdu díky špičkovému pohonnému ústrojí Super Hybrid je model SEAL 6 DM-i ideální volbou pro firemní i soukromé zákazníky, kteří hledají zážitek z jízdy v elektromobilu s praktickou flexibilitou technologie Super Hybrid s DM. Je k dispozici jako sedan a v nové karosářské verzi pro BYD v Evropě, jako praktické kombi s objemem zavazadlového prostoru až 1535 litrů (se sklopenými sedadly),“ uvedl vůz country manažer značky pro ČR Shawn Wang.

SEAL 6 DM-i je druhým modelem Super Hybrid, který BYD uvádí na evropský trh. Následuje tak  SUV SEAL U DM-i, jehož se po celém světě prodalo již více než milion kusů.

ROZMĚRY A DESIGN

Sedan BYD SEAL 6 DM-i měří 4840 mm na délku, 1875 mm na šířku a 1495 mm na výšku, což jej řadí do kategorie rodinných vozů, a má rozvor 2790 mm, který je podle výrobce delší než u jakéhokoli jiného sedanu segmentu C. Design přední části vozu, inspirovaný oceánem, kombinuje plynulé tvary s ostřejšími liniemi spodního nárazníku a vytváří sportovní, dynamický vzhled, který přesto přispívá k neuvěřitelné účinnosti vozu.

SEAL 6 DM-i nabízí prostor pro pět dospělých osob, včetně vynikajícího prostoru pro nohy a hlavu na zadních sedadlech. Jeho zavazadlový prostor s objemem 491 litrů, který lze zvětšit na 1370 litrů po sklopení zadních sedadel v poměru 40:60, snadno pojme velké kufry nebo nákupní tašky.

Přední mřížka chladiče inspirovaná vlnami má čistý, minimalistický design a obsahuje aktivní systém sání vzduchu, který zvyšuje aerodynamickou účinnost. Odvážná spodní mřížka chladiče ve tvaru obráceného lichoběžníku je zdůrazněna chromovými detaily a rámečky v barvě karoserie, které vytvářejí výrazný a sofistikovaný vzhled. „Tvář“ modelu SEAL 6 DM-i dotvářejí krystalové světlomety, které jsou u všech verzí vozu vybaveny technologií Full LED a odrážejí třpyt mořských vln v jedinečném designu.

Vzadu jsou zadní světla modelu SEAL 6 DM-i kryta kouřovým povrchem a vrstvenými sekvencemi LED matice, které jsou navrženy tak, aby vytvářely plynulý vizuální pohyb.

VZHLED PRVNÍHO EVROPSKÉHO KOMBI BYD

Kombi verze vozu s názvem SEAL 6 DM-i TOURING má přesně stejnou délku a šířku jako sedan, ale je o něco vyšší, konkrétně 1505 mm. Má také stejný rozvor, díky čemuž nabízí větší prostor v kabině než většina hybridních kombi segmentu C. V kombinaci s účinností pohonu Super Hybrid přichází model, který vyniká ve své třídě, je výkonný a praktický a zároveň umožňuje každodenní čistě elektrický provoz a flexibilitu díky obrovskému kombinovanému dojezdu v reálném provozu.

Základní designové prvky přední části zůstávají stejné jako u sedanu, zatímco boční profil kombinuje dvojitou linii karoserie s mírně skloněnou zadní linií střechy a kontrastním provedením D sloupku, které vytváří „plovoucí“ efekt. Celkový vzhled kombinuje praktické prvky, včetně standardních hliníkových střešních ližin, s agilním vzhledem.

Zadní část je vybavena stejnými komplexními LED maticovými zadními světly a integrovaným ostřikovačem/stěračem, který zajišťuje dobrou viditelnost i při nepříznivém počasí. Celkový koeficient odporu vzduchu modelu SEAL 6 DM-i TOURING je pouhých 0,280, což je na kombi velmi nízká hodnota a přispívá k jeho vynikající účinnosti.

 První kombi BYD v Evropě má prostorný a flexibilní zavazadlový prostor. Za zadními sedadly je k dispozici 500 litrů prostoru až po úroveň zadní rolety a 675 litrů, pokud naložíte zavazadla i nad ni. Po sklopení zadní řady sedadel dělených v poměru 40:60 se celkový objem zavazadlového prostoru zvýší na impozantních 1535 litrů. Přístup do zavazadlového prostoru je také snadný díky elektricky ovládaným zadním dveřím, které jsou standardní výbavou všech verzí a lze je dálkově ovládat pomocí klíče.

SUPER HYBRID S DM KOMBINUJE VÝKON S DOJEZDEM

SEAL 6 DM-i je založen na průlomové technologii Super Hybrid s DM (Dual Mode) od BYD, která kombinuje výhody jízdy v elektromobilu – kultivovanost a okamžitou odezvu – s flexibilitou hybridního systému benzín-elektřina vyvinutého společností BYD. Je vybaven několika inovacemi exkluzivními pro BYD, včetně dvou vysokorychlostních elektromotorů s integrovanou řídicí jednotkou, unikátní baterie Blade Battery a benzínového motoru Xiaoyun o objemu 1,5 litru s průlomovou tepelnou účinností 43 %.

Jak název napovídá, technologie Super Hybrid s Dual Mode může fungovat dvěma odlišnými způsoby – EV, kdy jsou kola poháněna výhradně elektromotorem napájeným z baterie, a HEV, kdy benzinový motor dodává energii do baterie a elektromotoru přes měnič. Auto tak má stále jízdní vlastnosti čistě elektrického vozu. V momentech, kdy je zapotřebí další výkon, může režim HEV přepnout ze sériového na paralelní, čímž se spojí potenciál benzínového motoru a elektromotoru.

Výsledkem je pohonná jednotka, která většinu času funguje jako elektromobil s dojezdem až 105 km na čistě elektrický pohon z větší ze dvou baterií Blade Battery systému SEAL 6 DM-i. Inteligentní řízení systémů (písmeno „i“ v názvu DM-i) zvyšuje účinnost nad úroveň všech konkurentů, s kombinovanou spotřebou paliva pouhých 1,5 l/100 km a kombinovaným dojezdem na plné nabití a plnou nádrž benzínu až 1505 km. Díky kombinaci dlouhého dojezdu a schopnosti absolvovat mnoho cest bez použití benzínu je SEAL 6 DM-i vynikající alternativou nejen k mild hybridům, ale i k tradičním modelům s čistě spalovacím motorem.

Kromě těchto údajů o účinnosti nabízí Super Hybrid s technologií DM také komfortní výkon; všechny verze modelu SEAL 6 DM-i zrychlují z 0 na 100 km/h za méně než devět sekund a dosahují maximální rychlosti 180 km/h.

Kromě toho Super Hybrid s technologií DM využívá baterii Blade Battery k podpoře funkce Vehicle to Load (V2L), která může napájet externí zařízení – od přenosného grilu nebo vzduchového kompresoru až po kávovar nebo vánoční osvětlení – s výkonem až 3,3 kW. Tato funkce umožňuje všem verzím modelů SEAL 6 DM-i a SEAL 6 DM-i TOURING podporovat aktivní životní styl kdekoli, od příjezdové cesty před domem až po les nebo pláž.

V modelu SEAL 6 DM-i jsou k dispozici dvě konfigurace Super Hybrid. Ve specifikaci Boost je kapacita baterie Blade Battery 10,08 kWh a maximální systémový výkon činí 135 kW. Jedná se o verzi s nejdelším kombinovaným dojezdem podle WLTP, a to 1505 km/1350 km (SEAL 6 DM-i/SEAL 6 DM-i TOURING).

Verze Comfort Lite a Comfort modelu SEAL 6 DM-i se vyznačují vyšším systémovým výkonem (156 kW) a větší baterií (19 kWh). Tyto verze modelů SEAL 6 DM-i a SEAL 6 DM-i TOURING mají delší dojezd na elektřinu, a to 105 km, respektive 100 km. Kombinovaný dojezd těchto modelů podle WLTP je 1455 km (SEAL 6 DM-i) a 1350 km (SEAL 6 DM-i TOURING).

Srdcem palubní desky je displej infotainmentu s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,8 nebo 15,6 palců, v závislosti na úrovni výbavy. Díky dvojici USB portů (jeden 18 W typu C, jeden 60 W typu C) v přední části kabiny a dalším dvěma 18 W zásuvkám typu C v zadní části mohou všichni cestující v kabině snadno nabíjet svá mobilní zařízení. Ve většině verzí je k dispozici také 50 W bezdrátová nabíjecí podložka pro smartphony.

Přední sedadla jsou vybavena elektrickým nastavením, pamětí polohy, ventilací a vyhříváním, které zajišťují oporu a pohodlí. Zadní část kabiny se může pochlubit prostorem, který se vyrovná modelům vyšší třídy a každé sedadlo je osobní komfortní zónou. Všechna sedadla jsou potažena prémiovou veganskou kůží s texturou, která zajišťuje měkkost a elegantní vzhled, a jsou vybavena nastavitelnými opěrkami hlavy pro větší pohodlí a oporu.

Verze Comfort Lite a Comfort modelu SEAL 6 DM-i jsou vybaveny panoramatickým střešním oknem, které do interiéru propustí přirozené světlo a lze jej otevřít, aby dovnitř proudil také čerstvý vzduch.

SADA BEZPEČNOSTNÍCH A ASISTENČNÍCH TECHNOLOGIÍ

Všechny verze vozu jsou vybaveny sedmi airbagy (řidič, spolujezdec, přední středový, dva přední boční a dva boční hlavové), dvojitými předpínacími bezpečnostními pásy s výškovým nastavením, konektory ISOFIX a i-Size na vnějších zadních sedadlech a sedadle spolujezdce, detekcí přítomnosti dětí a systémem automatického zamykání v závislosti na rychlosti.

Seznam asistenčních funkcí pro řidiče zahrnuje přední a zadní parkovací senzory, zadní kameru a kameru s 360° výhledem, adaptivní a inteligentní tempomat, detekci mrtvého úhlu, sledování únavy řidiče, varování před projíždějícím vozem vzadu a nouzové brzdění, asistenci při opuštění jízdního pruhu, varování před čelní srážkou vpředu a vzadu a varování před otevřením dveří.

BYD SEAL 6 DM-i je nyní k dispozici k objednání na mnoha evropských trzích, první vozy převezmou zákazníci před koncem roku 2025. Všechny verze SEAL 6 DM-i nabízí standardní záruční podmínky, které zahrnují šestiletou záruku výrobce a osm let záruky na pohonné ústrojí a baterii.

CENY MODELU BYD SEAL 6 DM-I TOURING
Plug-in hybridní kombi BYD SEAL 6 DM-i Touring je na českém trhu nabízeno ve třech výbavových stupních, které již v základu zahrnují velmi bohatou výbavu. Boost startuje na ceně 943 000 Kč, varianta Comfort Lite je k dispozici za 1 084 000 Kč a vrcholná verze Comfort vychází na 1 109 000 Kč. Speciální lak karoserie na přání je za příplatek 28 000 Kč, který je stejný pro všechny výbavy.

Hlavní specifikace

 BYD SEAL 6 DM-i (sedan)

 
Položky Specifikace
  Boost Comfort Lite Comfort
Rozměry (D/Š/V, mm) 4840/1875/1495
Pohotovostní hmotnost (kg) 1665 1765
Rozvor (mm) 2790
Velikost kol (palce) 17 18
Přední odpružení MacPherson
Zadní odpružení Víceprvkové
Typ pohonu Pohon předních kol
Celkový výkon systému (kW) 135 156
Maximální výkon motoru (kW) 72
Maximální výkon elektromotoru (kW) 145
Maximální točivý moment elektromotoru (Nm) 300
Typ baterie LFP Blade Battery
Jmenovitá kapacita baterie (kWh) 10,08 19
Maximální rychlost (km/h) 180
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 8,9 8,5
Dojezd na elektrický pohon – WLTP kombinovaný (km) 55 105
Dojezd – WLTP kombinovaný (km) 1505 1455 1455
Spotřeba paliva – WLTP kombinovaná (l/100 km) 4 4,8
Spotřeba paliva – WLTP vážený kombinovaný (l/100 km) 2,3 1,5
Emise CO2(g/km) 52 34
Objem palivové nádrže (l) 65
Tažná hmotnost (nebrzděný přívěs) 750
Objem zavazadlového prostoru (l, se vzpřímenými/sklopenými sedadly) 491/1370
Počet sedadel (osob) 5
Nabíjecí výkon 3,3 kW AC 6,6 kW AC,
26 kW DC
Doba nabíjení střídavým proudem (15–100 %) 3 h 2,7 h
Doba nabíjení DC (30–80 %) / 23 min
Funkce V2L Standardně, 3,3 kW

 

 

BYD SEAL 6 DM-i TOURING  
Položky Specifikace
  Boost Comfort Lite Comfort
Rozměry (D/Š/V, mm) 4840/1875/1505
Pohotovostní hmotnost (kg) 1710 1805
Rozvor kol (mm) 2790
Velikost kol (palce) 17 18
Přední odpružení MacPherson
Zadní odpružení Víceprvkové
Typ pohonu Pohon předních kol
Celkový výkon systému (kW) 135 156
Maximální výkon motoru (kW) 72
Maximální výkon elektromotoru (kW) 145
Maximální točivý moment elektromotoru (Nm) 300
Typ baterie LFP Blade Battery
Jmenovitá kapacita baterie (kWh) 10,08 19
Maximální rychlost (km/h) 180
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 8,9 8,5
Dojezd na elektrický pohon – WLTP kombinovaný (km) 50 100
Dojezd – WLTP kombinovaný (km) 1350
Spotřeba paliva – WLTP kombinovaná (l/100 km) 4,8 5,0
Spotřeba paliva – WLTP vážený kombinovaný (l/100 km) 2,6 1,7
Emise CO₂ (g/km) 60 38
Objem palivové nádrže (l) 65
Tažná hmotnost (nebrzděný přívěs) 750 kg
Objem zavazadlového prostoru (l, se vzpřímenými/ sklopenými sedadly) 500/1535
Počet sedadel (osob) 5
Nabíjecí výkon 3,3 kW AC 6,6 kW AC,
26 kW DC
Doba nabíjení střídavým proudem (15–100 %) 3 h 2,7 h
Doba nabíjení DC (30–80 %) / 23 min
Funkce V2L Standardně, 3,3 kW

 Erich Handl, TK BYD Voděrádky, Fotografie autor

Related Post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *