Letní scéna Voděrádky byla 3. září svědkem národní premiéry vozu BYDSEAL 6 DM-i, který míří do segmentu rodinných sedanů a kombi. Na novináře čekalo oficiální odhalení novinky, seznámení s technologií Super Hybrid DM-i a možnost testovacích jízd.
„Díky pohodlné a prostorné kabině vybavené inovativními technologiemi značky BYD a velkému dojezdu na čistě elektrický pohon a kombinovanému dojezdu díky špičkovému pohonnému ústrojí Super Hybrid je model SEAL 6 DM-i ideální volbou pro firemní i soukromé zákazníky, kteří hledají zážitek z jízdy v elektromobilu s praktickou flexibilitou technologie Super Hybrid s DM. Je k dispozici jako sedan a v nové karosářské verzi pro BYD v Evropě, jako praktické kombi s objemem zavazadlového prostoru až 1535 litrů (se sklopenými sedadly),“ uvedl vůz country manažer značky pro ČR Shawn Wang.
SEAL 6 DM-i je druhým modelem Super Hybrid, který BYD uvádí na evropský trh. Následuje tak SUV SEAL U DM-i, jehož se po celém světě prodalo již více než milion kusů.
ROZMĚRY A DESIGN
Sedan BYD SEAL 6 DM-i měří 4840 mm na délku, 1875 mm na šířku a 1495 mm na výšku, což jej řadí do kategorie rodinných vozů, a má rozvor 2790 mm, který je podle výrobce delší než u jakéhokoli jiného sedanu segmentu C. Design přední části vozu, inspirovaný oceánem, kombinuje plynulé tvary s ostřejšími liniemi spodního nárazníku a vytváří sportovní, dynamický vzhled, který přesto přispívá k neuvěřitelné účinnosti vozu.
SEAL 6 DM-i nabízí prostor pro pět dospělých osob, včetně vynikajícího prostoru pro nohy a hlavu na zadních sedadlech. Jeho zavazadlový prostor s objemem 491 litrů, který lze zvětšit na 1370 litrů po sklopení zadních sedadel v poměru 40:60, snadno pojme velké kufry nebo nákupní tašky.
Přední mřížka chladiče inspirovaná vlnami má čistý, minimalistický design a obsahuje aktivní systém sání vzduchu, který zvyšuje aerodynamickou účinnost. Odvážná spodní mřížka chladiče ve tvaru obráceného lichoběžníku je zdůrazněna chromovými detaily a rámečky v barvě karoserie, které vytvářejí výrazný a sofistikovaný vzhled. „Tvář“ modelu SEAL 6 DM-i dotvářejí krystalové světlomety, které jsou u všech verzí vozu vybaveny technologií Full LED a odrážejí třpyt mořských vln v jedinečném designu.
Vzadu jsou zadní světla modelu SEAL 6 DM-i kryta kouřovým povrchem a vrstvenými sekvencemi LED matice, které jsou navrženy tak, aby vytvářely plynulý vizuální pohyb.
VZHLED PRVNÍHO EVROPSKÉHO KOMBI BYD
Kombi verze vozu s názvem SEAL 6 DM-i TOURING má přesně stejnou délku a šířku jako sedan, ale je o něco vyšší, konkrétně 1505 mm. Má také stejný rozvor, díky čemuž nabízí větší prostor v kabině než většina hybridních kombi segmentu C. V kombinaci s účinností pohonu Super Hybrid přichází model, který vyniká ve své třídě, je výkonný a praktický a zároveň umožňuje každodenní čistě elektrický provoz a flexibilitu díky obrovskému kombinovanému dojezdu v reálném provozu.
Základní designové prvky přední části zůstávají stejné jako u sedanu, zatímco boční profil kombinuje dvojitou linii karoserie s mírně skloněnou zadní linií střechy a kontrastním provedením D sloupku, které vytváří „plovoucí“ efekt. Celkový vzhled kombinuje praktické prvky, včetně standardních hliníkových střešních ližin, s agilním vzhledem.
Zadní část je vybavena stejnými komplexními LED maticovými zadními světly a integrovaným ostřikovačem/stěračem, který zajišťuje dobrou viditelnost i při nepříznivém počasí. Celkový koeficient odporu vzduchu modelu SEAL 6 DM-i TOURING je pouhých 0,280, což je na kombi velmi nízká hodnota a přispívá k jeho vynikající účinnosti.
První kombi BYD v Evropě má prostorný a flexibilní zavazadlový prostor. Za zadními sedadly je k dispozici 500 litrů prostoru až po úroveň zadní rolety a 675 litrů, pokud naložíte zavazadla i nad ni. Po sklopení zadní řady sedadel dělených v poměru 40:60 se celkový objem zavazadlového prostoru zvýší na impozantních 1535 litrů. Přístup do zavazadlového prostoru je také snadný díky elektricky ovládaným zadním dveřím, které jsou standardní výbavou všech verzí a lze je dálkově ovládat pomocí klíče.
SUPER HYBRID S DM KOMBINUJE VÝKON S DOJEZDEM
SEAL 6 DM-i je založen na průlomové technologii Super Hybrid s DM (Dual Mode) od BYD, která kombinuje výhody jízdy v elektromobilu – kultivovanost a okamžitou odezvu – s flexibilitou hybridního systému benzín-elektřina vyvinutého společností BYD. Je vybaven několika inovacemi exkluzivními pro BYD, včetně dvou vysokorychlostních elektromotorů s integrovanou řídicí jednotkou, unikátní baterie Blade Battery a benzínového motoru Xiaoyun o objemu 1,5 litru s průlomovou tepelnou účinností 43 %.
Jak název napovídá, technologie Super Hybrid s Dual Mode může fungovat dvěma odlišnými způsoby – EV, kdy jsou kola poháněna výhradně elektromotorem napájeným z baterie, a HEV, kdy benzinový motor dodává energii do baterie a elektromotoru přes měnič. Auto tak má stále jízdní vlastnosti čistě elektrického vozu. V momentech, kdy je zapotřebí další výkon, může režim HEV přepnout ze sériového na paralelní, čímž se spojí potenciál benzínového motoru a elektromotoru.
Výsledkem je pohonná jednotka, která většinu času funguje jako elektromobil s dojezdem až 105 km na čistě elektrický pohon z větší ze dvou baterií Blade Battery systému SEAL 6 DM-i. Inteligentní řízení systémů (písmeno „i“ v názvu DM-i) zvyšuje účinnost nad úroveň všech konkurentů, s kombinovanou spotřebou paliva pouhých 1,5 l/100 km a kombinovaným dojezdem na plné nabití a plnou nádrž benzínu až 1505 km. Díky kombinaci dlouhého dojezdu a schopnosti absolvovat mnoho cest bez použití benzínu je SEAL 6 DM-i vynikající alternativou nejen k mild hybridům, ale i k tradičním modelům s čistě spalovacím motorem.
Kromě těchto údajů o účinnosti nabízí Super Hybrid s technologií DM také komfortní výkon; všechny verze modelu SEAL 6 DM-i zrychlují z 0 na 100 km/h za méně než devět sekund a dosahují maximální rychlosti 180 km/h.
Kromě toho Super Hybrid s technologií DM využívá baterii Blade Battery k podpoře funkce Vehicle to Load (V2L), která může napájet externí zařízení – od přenosného grilu nebo vzduchového kompresoru až po kávovar nebo vánoční osvětlení – s výkonem až 3,3 kW. Tato funkce umožňuje všem verzím modelů SEAL 6 DM-i a SEAL 6 DM-i TOURING podporovat aktivní životní styl kdekoli, od příjezdové cesty před domem až po les nebo pláž.
V modelu SEAL 6 DM-i jsou k dispozici dvě konfigurace Super Hybrid. Ve specifikaci Boost je kapacita baterie Blade Battery 10,08 kWh a maximální systémový výkon činí 135 kW. Jedná se o verzi s nejdelším kombinovaným dojezdem podle WLTP, a to 1505 km/1350 km (SEAL 6 DM-i/SEAL 6 DM-i TOURING).
Verze Comfort Lite a Comfort modelu SEAL 6 DM-i se vyznačují vyšším systémovým výkonem (156 kW) a větší baterií (19 kWh). Tyto verze modelů SEAL 6 DM-i a SEAL 6 DM-i TOURING mají delší dojezd na elektřinu, a to 105 km, respektive 100 km. Kombinovaný dojezd těchto modelů podle WLTP je 1455 km (SEAL 6 DM-i) a 1350 km (SEAL 6 DM-i TOURING).
Srdcem palubní desky je displej infotainmentu s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,8 nebo 15,6 palců, v závislosti na úrovni výbavy. Díky dvojici USB portů (jeden 18 W typu C, jeden 60 W typu C) v přední části kabiny a dalším dvěma 18 W zásuvkám typu C v zadní části mohou všichni cestující v kabině snadno nabíjet svá mobilní zařízení. Ve většině verzí je k dispozici také 50 W bezdrátová nabíjecí podložka pro smartphony.
Přední sedadla jsou vybavena elektrickým nastavením, pamětí polohy, ventilací a vyhříváním, které zajišťují oporu a pohodlí. Zadní část kabiny se může pochlubit prostorem, který se vyrovná modelům vyšší třídy a každé sedadlo je osobní komfortní zónou. Všechna sedadla jsou potažena prémiovou veganskou kůží s texturou, která zajišťuje měkkost a elegantní vzhled, a jsou vybavena nastavitelnými opěrkami hlavy pro větší pohodlí a oporu.
Verze Comfort Lite a Comfort modelu SEAL 6 DM-i jsou vybaveny panoramatickým střešním oknem, které do interiéru propustí přirozené světlo a lze jej otevřít, aby dovnitř proudil také čerstvý vzduch.
SADA BEZPEČNOSTNÍCH A ASISTENČNÍCH TECHNOLOGIÍ
Všechny verze vozu jsou vybaveny sedmi airbagy (řidič, spolujezdec, přední středový, dva přední boční a dva boční hlavové), dvojitými předpínacími bezpečnostními pásy s výškovým nastavením, konektory ISOFIX a i-Size na vnějších zadních sedadlech a sedadle spolujezdce, detekcí přítomnosti dětí a systémem automatického zamykání v závislosti na rychlosti.
Seznam asistenčních funkcí pro řidiče zahrnuje přední a zadní parkovací senzory, zadní kameru a kameru s 360° výhledem, adaptivní a inteligentní tempomat, detekci mrtvého úhlu, sledování únavy řidiče, varování před projíždějícím vozem vzadu a nouzové brzdění, asistenci při opuštění jízdního pruhu, varování před čelní srážkou vpředu a vzadu a varování před otevřením dveří.
BYD SEAL 6 DM-i je nyní k dispozici k objednání na mnoha evropských trzích, první vozy převezmou zákazníci před koncem roku 2025. Všechny verze SEAL 6 DM-i nabízí standardní záruční podmínky, které zahrnují šestiletou záruku výrobce a osm let záruky na pohonné ústrojí a baterii.
CENY MODELU BYD SEAL 6 DM-I TOURING
Plug-in hybridní kombi BYD SEAL 6 DM-i Touring je na českém trhu nabízeno ve třech výbavových stupních, které již v základu zahrnují velmi bohatou výbavu. Boost startuje na ceně 943 000 Kč, varianta Comfort Lite je k dispozici za 1 084 000 Kč a vrcholná verze Comfort vychází na 1 109 000 Kč. Speciální lak karoserie na přání je za příplatek 28 000 Kč, který je stejný pro všechny výbavy.
Hlavní specifikace
BYD SEAL 6 DM-i (sedan)
Položky | Specifikace | ||
Boost | Comfort Lite | Comfort | |
Rozměry (D/Š/V, mm) | 4840/1875/1495 | ||
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1665 | 1765 | |
Rozvor (mm) | 2790 | ||
Velikost kol (palce) | 17 | 18 | |
Přední odpružení | MacPherson | ||
Zadní odpružení | Víceprvkové | ||
Typ pohonu | Pohon předních kol | ||
Celkový výkon systému (kW) | 135 | 156 | |
Maximální výkon motoru (kW) | 72 | ||
Maximální výkon elektromotoru (kW) | 145 | ||
Maximální točivý moment elektromotoru (Nm) | 300 | ||
Typ baterie | LFP Blade Battery | ||
Jmenovitá kapacita baterie (kWh) | 10,08 | 19 | |
Maximální rychlost (km/h) | 180 | ||
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 8,9 | 8,5 | |
Dojezd na elektrický pohon – WLTP kombinovaný (km) | 55 | 105 | |
Dojezd – WLTP kombinovaný (km) | 1505 | 1455 | 1455 |
Spotřeba paliva – WLTP kombinovaná (l/100 km) | 4 | 4,8 | |
Spotřeba paliva – WLTP vážený kombinovaný (l/100 km) | 2,3 | 1,5 | |
Emise CO2(g/km) | 52 | 34 | |
Objem palivové nádrže (l) | 65 | ||
Tažná hmotnost (nebrzděný přívěs) | 750 | ||
Objem zavazadlového prostoru (l, se vzpřímenými/sklopenými sedadly) | 491/1370 | ||
Počet sedadel (osob) | 5 | ||
Nabíjecí výkon | 3,3 kW AC | 6,6 kW AC, 26 kW DC |
|
Doba nabíjení střídavým proudem (15–100 %) | 3 h | 2,7 h | |
Doba nabíjení DC (30–80 %) | / | 23 min | |
Funkce V2L | Standardně, 3,3 kW |
BYD SEAL 6 DM-i TOURING | |||
Položky | Specifikace | ||
Boost | Comfort Lite | Comfort | |
Rozměry (D/Š/V, mm) | 4840/1875/1505 | ||
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1710 | 1805 | |
Rozvor kol (mm) | 2790 | ||
Velikost kol (palce) | 17 | 18 | |
Přední odpružení | MacPherson | ||
Zadní odpružení | Víceprvkové | ||
Typ pohonu | Pohon předních kol | ||
Celkový výkon systému (kW) | 135 | 156 | |
Maximální výkon motoru (kW) | 72 | ||
Maximální výkon elektromotoru (kW) | 145 | ||
Maximální točivý moment elektromotoru (Nm) | 300 | ||
Typ baterie | LFP Blade Battery | ||
Jmenovitá kapacita baterie (kWh) | 10,08 | 19 | |
Maximální rychlost (km/h) | 180 | ||
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 8,9 | 8,5 | |
Dojezd na elektrický pohon – WLTP kombinovaný (km) | 50 | 100 | |
Dojezd – WLTP kombinovaný (km) | 1350 | ||
Spotřeba paliva – WLTP kombinovaná (l/100 km) | 4,8 | 5,0 | |
Spotřeba paliva – WLTP vážený kombinovaný (l/100 km) | 2,6 | 1,7 | |
Emise CO₂ (g/km) | 60 | 38 | |
Objem palivové nádrže (l) | 65 | ||
Tažná hmotnost (nebrzděný přívěs) | 750 kg | ||
Objem zavazadlového prostoru (l, se vzpřímenými/ sklopenými sedadly) | 500/1535 | ||
Počet sedadel (osob) | 5 | ||
Nabíjecí výkon | 3,3 kW AC | 6,6 kW AC, 26 kW DC |
|
Doba nabíjení střídavým proudem (15–100 %) | 3 h | 2,7 h | |
Doba nabíjení DC (30–80 %) | / | 23 min | |
Funkce V2L | Standardně, 3,3 kW |
Erich Handl, TK BYD Voděrádky, Fotografie autor