Pá. Zář 19th, 2025
Tiskovka Leapmotor, 18. září 2025. Foto: Karel Beránek
Spread the love

Šéf značky Leapmotor Lukáš Hošek předvedl 18. září ve vysočanském showroomu Emil Frey novinky další nové čínské značky na trhu. Leapmotor bude na českém, ale i evropském trhu využívat zázemí koncernu Stellantis.

V rozsáhlé prezentaci vystoupil kromě ředitele značky Leapmotor pro ČR Lukáše Hoška také Julian Ramiro Fittipaldi (na snímku vpravo) z evropské centrály Leapmotor, který obšírně seznámil přítomné novináře s historií značky, plánech pro tento rok a dalších výhledech.

Podle prezentovaných údajů dojde velmi brzo k postupnému, a současně docela odvážnému útoku této značky na české zákazníky. Munici podle něj Leapmotor už má.

Kdo je Leapmotor?

Čínská automobilka byla založena v roce 2015, ale vyrobila první auto teprve v roce 2019 (!!!). Specializuje se na elektromobilitu včetně hybridů typu REEV a spolupracuje od roku 2023 s koncernem Stelantis. Ten vlastní 51 % v obchodní společnosti Leapmotor Business International (LBI), která se stará se o všechny obchodní aktivity a výrobu mimo Čínu.

Prvních 12 registrovaných aut

Na českém trhu začal Leapmotor působit v květnu 2025 podpisem smlouvy mez společnostmi Emil Frey a LBI. Od té doby získal Leapmotor už osm dealerů, do konce srpna registroval prvních 12 vozů a od září rozjíždí oficiální prodej.

Nabídka obsahuje zatím tři modely

Prvním je T03, malý 362 cm dlouhý městský a příměstský elektromobil s dojezdem 265 km a cenou 470 000 Kč, včetně DPH. Druhým je větší, 4739 mm dlouhý crossover C10, nabízený ve dvou verzích, jednak jako čistě elektrický s dojezdem až 424 km, ale také s pohonem označovaným jako REEV (Range Extended Electric Vehicles), tedy elektricky poháněným automobilem s tzv. prodlužovačem dojezdem.

V tomto případě nejde tedy o čistý elektromobil, ale o další formu hybridu, u kterého spalovací motor, pracující v optimálním provozním režimu, slouží výhradně ke generování energie pro elektromotor a vůbec neslouží k přímému pohonu kol. Díky tomuto řešení má C10 REEV dojezd na akumulátory až 145 km a celkový až 974 km.

LeapMotor sdílí ve Vysočanech showroom Emila Freye se Subaru; FOTO: archiv, Erich Handl

Cena obou verzí pohonu začíná od 890 000 Kč, v lépe vybaveném provedení je to o 40 000 Kč víc, a jediným příplatkem je 20 000 Kč za metalickou barvu, což představuje docela lákavou nabídku. V roce 2026 bude řada C10 rozšířena o varianty „Long Range“ a 4×4.

Třetím modelem v nabídce značky Leapmotor je novinka s označením B10. Jedná se menší a levnější verze s pohony BEV (s dojezdem 434 km) a od příštího roku také jako B10 REEV. Jejich cena začíná od 690 000 Kč. Na všechny modely nabízí Leapmotor záruku 5 let/150 000 km a na baterie 8 let/150 000 km.

Pro dealerskou síť, která v současnosti čítá osm míst, ale ještě do konce roku se má rozšířit na deset až dvanáct, využívá Leapmotor zázemí skupiny Stellantis, Subaru a Emil Frey. Samozřejmostí u vozů Leapmotor, stejně jako u většiny ostatních čínských značek, je poměrně bohatá výbava a minimum příplatkových prvků.

Roste podíl na trhu

Poměrně nenápadně, ale systematicky se na českém trhu mění podíly značek jednotlivých hlavních geografických uskupení. Zatímco loni činil podíl čistě čínských značek (hlavně díky MG) jen 1,91 %, letos v srpnu to bylo už víc než dvakrát tolik, 4,18 % a nic nenasvědčuje tomu, že by tento podíl neměl růst dál. Na této růstové skutečnosti se zatím podílejí spolu s MG už také značky Jaecoo a Omoda, ale chystají se i další. Určitě brzo se začnou s velkou pravděpodobností prosazovat také vozy BYD a BAIC, ale i další, včetně Stelantisem podporovaného Leapmotoru.

Na čí úkor?

V poslední době se tak naplňuje to, o čem jsme se letos v Automakers už několikrát zmiňovali. Nastává začátek nenásilné postupné invaze čínských automobilů a elektromobilů, na kterou už začínají reagovat i jinak hodně konzervativní čeští zákazníci.

Měli by na ní chtě nechtě reagovat především evropští výrobci, a hlavně politici, kteří už řadu let ovlivňují vývoj automobilů víc než ti, kteří auta konstruují. Zatím je jasné, že to, co jedni získali, jiní ztrácejí, a vypadá to, že pokud se některé z tradičních značek nezmění, zbude na ně bohužel i pověstný Černý Petr. Schyluje se k nepříjemné cenové bitvě, na které mohou překvapivě získat zákazníci.

Povely k útoku se už jasně rýsují

Na v problémech se zmítající Evropské výrobce, deptané regulacemi a ambiciózními chimérami nekompetentních politiků, ale i na jinak ambiciózní Japonce a Korejce pomalu vyráží smečka dobře vyzbrojených čínských značek, Ty se snadno vyrovnají s nekoordinovaným cly, stejně jako s jinými podobnými „vymoženostmi“ evropských byrokratů. Dnes už je naprosto jisté, že se mezi už etablovanými značkami brzo začnou prosazovat další noví hráči, jako právě Leapmotor. Jejich auta jsou zajímavá nejen cenově, ale i technicky a kvalitou.

Karel Beránek, Vysočany, Foto: autor a archiv

 

Related Post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *