Šéf F Automobil Importu Jaromír Heřmanský uvedl 26. června na trh model FIAT GRANDE PANDA. Tisková konference se konala na pražské vinici Salabka, k testům byla k dispozici elektrická verze vozu. Fiat letos počítá s prodejem několika stovek kusů.
„Panda je globálním produktem Fiatu už 45 let, za tu dobu se prodalo osm milionů kusů. V Česku to bylo dohromady 27 tisíc vozidel. My máme z továrny letos objednáno letos několik stovek kusů, v příštím roce se chceme dostat na registraci 600 aut,“ řekl časopisu AUTOmakers Heřmanský.
Celkově ale letos půjde F Automobil Import s čísly dolů kvůli ukončení prodeje Fiatu 500.
„Loni jsme registrovali 2500 vozidel, letos je v plán u dva tisíce kusů,“ doplnil šéf importu s tím, že až do roku 2029 se bude zároveň doprodávat stávající verze Pandy.
Benzínová verze Pandy až na podzim
Grande Panda, kterou Fiat vyrábí v Srbsku, bude v tuzemsku nejprve k mání v elektrické verzi, ta už byla k mání pro testy na Salabce. Bude následovat hybrid a na podzim přijde verze, od které se očekávají největší objemy prodeje – benzínový manuál 1,2 litru.

Panda sdílí platformu vozů skupiny Stellantis (Citroën C3 Aircross a Opel Frontera) s délkou 3,99 m. Výška činí 1,57 m a šířka 1,76 m (bez zrcátek). Model bude k dispozici v sedmi barevných provedeních – žluté Limone, bronzové Luna, azurové Acqua, modré Lago, červené Passione, černé Cinema a bílé Gelato. Zavazadlový prostor má 361 litrů v elektrické verzi a 412 litrů ve spalovací.
Palubní desce dominuje 10“ digitální sdružený přístroj a 10,25“ displej infotainmentu, který je standardem elektrické verze, spalovací může být v základu i bez středového displeje, který nahrazuje držák chytrých telefonů.
Dojezd na jedno nabití 320 km
Prodej Pandy startuje s elektrickou verzí s baterií o kapacitě 44 kWh a elektromotorem s výkonem 83 kW (113 k), které v kombinovaném cyklu WLTP nabízejí dojezd 320 km. Později se chystá ještě verze s větší baterií o kapacitě 54 kWh a dojezdem až 400 km. Maximální DC dobíjecí výkon je 100 kW. Cena začíná na 589 900 Kč vč. DPH.
Následovat bude mild-hybridní verze s přeplňovaným tříválcovým motorem o objemu 1,2 litru s výkonem 100 k, 48voltovou Li-ion baterií a šestistupňovou elektrifikovanou dvouspojkovou převodovkou (eDCT), která zahrnuje elektromotor s výkonem 21 kW, měnič a centrální jednotku převodovky. Cena začíná na 459 900 Kč vč. DPH.
Pro obě motorizace platí prodloužená tovární záruka 7 let nebo 100 tisíc kilometrů na auto, v případě elektromobilu pak ještě 8 let nebo 160 tisíc kilometrů na baterii.
Erich Handl, Salabka